Pages

Saturday 20 September 2014

SE: Min första klubbregatta med Nordiska Roddföreningen i Zürich


Efter några månader som aktiv roddare i Nordiska Roddföreningen i Zürich har jag så deltagit i min första regatta. Okej, det var en klubbtävling och sträckan vara bara på 300 meter, men ändå.

Resultatmässigt har jag inte någon anledning att vara nöjd. Jag var ”stroke” i vår fyramannabåt – och satte allså rytmen på årtagen – och bidrog därmed starkt till att skapa obalans i båten genom att ro alltför stressat. Av de två nybörjarbåtarna tog vi en icke-hedrande andraplats.

Rent socialt är jag desto mer nöjd. Nordiska Roddföreningen är för många nordbor i Zürich bara en festlokal, men i år är vi ett förhållandevis stort gäng nya medlemmar som faktiskt också ror. Och som vill fortsätta att ställa upp i regattor.

Redan i mitt andra race för dagen – i en båtar där vi blandade nybörjare och mer erfarna roddare – föll bitarna liksom på plats. Jag är tävlingsmänniska så en startsignal utlöser en adrenalinkick. Just den måste man lära sig att hålla under kontroll i en sport där snabbare rörelser inte alls nödvändigtvis är bättre.

 

 

 

- - - 
English version 
Deutsche Version (kommt mit der Zeit...)

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I love feedback!