Pages

Wednesday 18 September 2013

SE: Min resa mellan hög- och schweizertyska har börjat


Ja!, redan innan vi flyttade till Zürich visste jag att schweizare pratar schweizertyska och, nej!, jag har absolut ingenting emot det. Jag gillar dialekter och har redan bestämt mig för att lära mig den... ...om än lite längre fram.

Men just nu vill jag så snabbt som möjligt förbättra min tyska och minst lika snabbt få veta mer mig mer om mitt nya hem och då känns dialekten bara som en stor barriär. Och just det gör mig liksom lite frustrerad.

Det blir nog om resan bort från den känslan och in i den schweiziska kulturen som den här bloggen kommer att handla.

Vi har bott här i mer än en månad! Kanske är jag redan på väg.

- - -

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I love feedback!